Iedereen wil dat zijn kinderen veilig school en thuis bereiken en dat kan! Het enige wat daarbij nodig is, is wat hulp. Van de verkeersouder bijvoorbeeld!

Als verkeersouder van basisschool Angela zet jij je in voor een verkeersveilige schoolomgeving. Zo kunnen kinderen veilig naar school en weer naar huis.

Dit doe je door bijvoorbeeld:
* Leuke en leerzame verkeersactiviteiten voor de kinderen helpen organiseren zoals ‘het dode hoekproject’, de verlichtingsactie, de fietscontrole, klassenuitjes. Maar ook zijn eigen ideeën natuurlijk van harte welkom;
* Meehelpen aan een veiligere omgeving rond de school;
* Stimuleren van lopen en fietsen, een gezonde manier om op school en thuis te komen;
* Helpen (organiseren) bij het praktisch verkeersexamen;
* Helpen tijdens de Carnavalsoptocht;
* Eén à twee keer per jaar een verkeersbijeenkomst bijwonen.

Hoe word je verkeersouder?
Bij ons op school zijn juffrouw Suzan (s.vancruchten@angelaschool.nl) en meester Ruud (r.reijnders@angelaschool.nl) de verkeerscoördinatoren. Mail gerust naar één van ons, mocht je je willen aanmelden. Natuurlijk mag je ook altijd mailen of even langskomen voor vragen of voor meer informatie.

Verkeersouder ben je niet in je eentje. Je werkt samen met de school en ook VVN staat achter je. Wij helpen je graag! Alle hulp is welkom. Alles mag, niets moet.